De docent

Al zolang ik mij kan herinneren is dans een onderdeel van mijn leven. Ik ben als kleuter begonnen met volksdans en op de lagere school zat ik op ballet. Daarna heb ik mijn leven lang verschillende bewegingscursussen en opleidingen gedaan (o.a. taiji, modern ballet, werelddans, dansexpressie, dansimprovisatie, peuterdans, dansspetters, danstherapie, de vijf ritmen, yoga, Allround dance instructor en RGM) en ook verschillende bewegingsactiviteiten  georganiseerd voor anderen.

Mijn hbo-opleiding was er op gericht om dans en beweging te combineren met activiteiten in de sociale dienstverlening. Hierdoor heb ik ervaren dat dans en beweging een krachtig middel is om in te zetten voor verschillende doeleinden binnen de sociale sector (o.a. groepsbinding, weerbaarheid, buitenschoolse activiteiten, vaardigheden aanleren, zelfkennis vergroten, kunstonderwijs).

Gaandeweg is het dansen met peuters echt mijn ‘ding’ geworden. Met elementen van dansexpressie, kinderyoga, dansspetters en de peuterdansmethode van Yvonne Dingjan heb ik mijn eigen methode ontwikkeld (zie peuterdans).

Mijn belangrijkste motivatie om met jonge kinderen te werken is dat ik mag spelen met de grenzeloze fantasie van de kinderen.

Lianne Jacobs

Reacties zijn gesloten.